Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Համը` կյանքի համը, կնոջ, խաղողի, արևի, արվեստի»

«Համը` կյանքի համը, կնոջ, խաղողի, արևի, արվեստի»
01.06.2018 | 01:06

Երիտասարդ ռեժիսոր ՀԱՅԿ ԲԱԲԱՅԱՆԻ «Նոկտյուրն» կարճամետրաժ ֆիլմը առաջին անգամ ցուցադրվել է «Web Ծիրան» կինոփառատոնի շրջանակում: Հինգ րոպե տևողությամբ խաղարկային ֆիլմը փառատոնային կյանք է ունեցել և՛ Հայաստանում, և՛ արտերկրում:

-Հայկ, ի՞նչ բարդությունների հետ են կապված կարճամետրաժ ֆիլմի նկարահանումը, ցուցադրությունը:
-Կարճամետրաժ ֆիլմ նկարահանելն ու ներկայացնելն արդեն իսկ բարդ է: «Նոկտյուրնը» նայում են այն մարդիկ, ովքեր հետաքրքրվում են կարճամետրաժ ֆիլմերով: Շատ են նաև քննադատությունները, լինում է նաև, որ ասում են` հինգրոպեանոց ֆիլմն ի՞նչ պետք է լինի:
-Ինչու՞ «Նոկտյուրն»:
-Ֆիլմում բառեր չկան: Շոպենի երաժշտությունը՝ «Նոկտյուրնը», ինձ հետ կառուցեց ֆիլմը, լրացրեց ասելիքը:
-Ի՞նչ է պետք լավ ֆիլմ նկարահանելու համար:
-Առաջին հերթին` լավ սցենար: Շատ պարզ բան եմ ասում` ստեղծագործական խումբը պետք է ամբողջությամբ ներգրավված լինի ֆիլմի աշխատանքներում, դերասանը պետք է ապրի ֆիլմը` սկզբից մինչև վերջ, եթե մի քիչ թերանա, կտրվի, ամբողջ ֆիլմը բուրգի պես կքանդվի:
-«Նոկտյուրնի» սցենարի հեղինակը դու ես:
-Այո, իմ բոլոր ֆիլմերի սցենարները ես եմ գրում: Այլ կերպ չեմ պատկերացնում:
-Այն, ինչ տեսնում ենք «Նոկտյուրնում», ավելի շատ ապրելու՞, թե՞ մահվան փորձ է:
-Ապրելու և ապրելու:
-Ֆիլմի հերոսը փորձում է ինքնասպան լինել, բայց նաև խաղ է հիշեցնում այս տեսարանը: Դրամատիկ լարվածությունը համեմվում է հումորով:
-Ես կասեի` ցինիզմով: Ցինիզմը կինեմատոգրաֆիայում միշտ հետաքրքիր է: Իմ ֆիլմի մեխը թաքնված է խաղողի տեսարանում: ՈՒզու՞մ ես մահանալ, մահացիր, բայց այդ խաղողն էլ չես ուտելու:
-Ի՞նչն էր քո հերոսին դրդում ինքնասպանության, կարծես այնքան էլ էական չէր դրդապատճառը, թեև ընտանեկան լուսանկարից կարելի է եզրակացնել, որ հերոսը միայնակ է մնացել: Կա՞ նման նրբերանգ:
-Ասում են (ծիծաղում է):
-Ի վերջո, ի՞նչն է ստիպում հերոսին կառչել կյանքից` արվե՞ստը (հերոսը շարունակ նվագում է), թե՞ մատուցարանի վրա շարված մրգերը:
-Համը` կյանքի համը, կնոջ, խաղողի, արևի, արվեստի: Պիտի ապրես, որ չկորցնես այդ բոլոր համերը:
-Սոս Ջանիբեկյանը կարողացե՞լ է իր խաղով փոխանցել կինոդիտողին այն, ինչ ուզում էիր ասել:
-Այո, ես նրան էի տեսնում այդ հերոսի դերում, լիովին փոխանցեց ասելիքը, ինձ հետ ապրեց ֆիլմը:
-Կինոոլորտի ներկայացուցիչները մեկը մյուսի ստեղծած աշխատանքները դիտու՞մ են: Ի՞նչ ֆիլմեր են ստեղծվում այսօր:
-Այո, դիտում են (մանավանդ որ վերջին շրջանում կինոմիությունում կազմակերպում են երիտասարդ ռեժիսորների ֆիլմերի ցուցադրություն): Ես կարծում եմ, որ ռեժիսուրա հասկացությունը պետք է ավելի իմաստավորվի: Պլակատային կինոն մի քիչ շատ է, քաղցկեղի նման տարածվել է: Երբ ասում են` պատերազմի մասին ֆիլմ, մտածում են, որ պետք է անպայման տանկ լինի, զինվորը զոհվի, մայրը լաց լինի, քույրը տառապի: Էլ ու՞ր մնաց ռեժիսուրան: Եթե այդպես լիներ, իմ հերոսը պետք է ինքնասպան լիներ:
-Ի՞նչ հատկանիշներ պետք է ունենա ռեժիսորը:
-Ռեժիսորը պետք է լինի գրականության իմացության օրինակ, եթե ռեժիսորին կարող ես զարմացնել ինչ-որ գրքով, պիեսով, պատմվածքով, ուրեմն, նա պետք է իր վրա աշխատի: Կարծում եմ՝ ռեժիսուրայի ֆակուլտետի ուսանողը պետք է գերազանցի բանասիրական ֆակուլտետի ուսանողին, որովհետև վերջինս գիտի ինչի մասին է պատմվածքը, իսկ ռեժիսորը «կոտրում» է այդ պատմվածքի բոլոր հերոսներին:
-Ֆիլմիդ վերաբերող համացանցային մեկնաբանություններում ակնարկ կար մի ցուրտ օրվա մասին, երբ թատերական ինստիտուտում փակ դռների հետևում հայտնված աղջիկներին ներս են թողել քո միջամտությամբ: Մարդասիրությունը բախվում է կարգուկանոնի՞ն, որին մենք այնքան էլ տուրք չենք տալիս:
-Կարծում եմ` թատերական ինստիտուտը կրթական այն հաստատությունն է, որտեղ ուշացման համար ցուրտ եղանակին չի կարելի աղջկան դրսում թողնել: Ես շատ աշխույժ եմ եղել ինստիտուտում, նման միջադեպեր հաճախ են եղել, դրա համար այդպես տպավորվել է, մեկնաբանություններում հիշատակել են:
-Այս հարցը ինչու՞ տվեցի. դու նաև հասարակական ակտիվությամբ ես աչքի ընկնում, ղեկավարում ես «Հայֆիլմի վերածնունդ» նախաձեռնությունը: Ստեղծագործական և հասարակական աշխատանքները չե՞ն խանգարում իրար:
-Ցանկության խնդիր է: Իմ տեսակով ես չէի կարող նախաձեռնություն ղեկավարել, բայց մտածեցի` եթե ես չանեմ, ո՞վ պետք է անի: Իհարկե, չեմ պատրաստվում ամբողջ կյանքում ղեկավարելու նախաձեռնությունը: Երբ իրագործվեն նպատակները, որ դրել եմ իմ առջև, ամբողջապես կանցնեմ ստեղծագործական փուլի, որովհետև շատ հետաքրքիր գաղափարներ ունեմ:
-Հայկ, որքան գիտեմ, «Նոկտյուրնի» նկարահանման հետ կապված խորհրդավոր պատմություն է եղել:
-Բնակարանում, որտեղ պետք է նկարահանվեր ֆիլմը, օրեր առաջ տան բնակիչն ինքնասպան եղավ: Ինքը չգիտեր ֆիլմի թեմատիկան: Զարմանալի զուգադիպությամբ՝ երաժշտության ուսուցչուհի էր: Միստիկ պատմություն էր: Կան բաներ, որ հնարավոր չէ բացատրել: Ես երեք-չորս ամսով հետաձգեցի ֆիլմի նկարահանումը: Չէի կարողանում աշխատել:
-Ի՞նչ հետք, ազդեցություն է թողել Նոկտյուրնը» քեզ վրա:
-Ապրելու, արարելու ցանկությունն ավելի է մեծացել: Ես չեմ ուզում ծերանալ, բայց ուզում եմ ապրել մի քիչ երկար:
-Ինչքա՞ն ժամանակ պահանջվեց ֆիլմը ստեղծելու համար:
-Տասն ամիս` սկսած նախապատրաստական աշխատանքներից, սցենարը գրելուց:
-Ի՞նչ ֆիլմ ես նախատեսում հաջորդիվ:
-Ինձ թվում է` իմ հաջորդ ֆիլմը լինելու է կա՛մ ժպիտի մասին, կա՛մ թղթի: Մի թղթից կախված է մարդու ճակատագիրը: Թվում էր, թե համացանցն ինչ-որ բան կփոխի մեր կյանքում, բայց չփոխեց: Համացանցում, օրինակ, թանգարան չի ստեղծվի: Մարդուն նկարագրելիս չես ասի` համացանց մտած-ելած, կասես՝ կարդացած: Մենք Ֆեյսբուքում կարող ենք ունենալ 4 հազար ընկեր, բայց իրականում սոցցանց մտնում ենք 4-5 հոգու համար, 4-5 հոգու համար ենք հեռախոս պահում, ի վերջո, 4-5 հոգու համար ենք ապրում: Սոցցանցերում թվեր են ավելանում, մի քիչ ձևն է փոխվում: Մարդը բոլոր ժամանակներում նույնն է:
-Ի՞նչ է պատմելու «ժպիտը»:
-Ժպի՞տը, այնպես կուզեի այդ ֆիլմը նկարել: Մարդիկ շատ հաճախ ստիպում են իրենց ժպտալ… Ֆիլմի հերոսուհին նստած է «Լունապարկում», նրա երեխան պտտվում է կարուսելի վրա: Երեք րոպեում հերոսուհին դառնում է Մոնա Լիզա:


Զրույցը՝
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 4524

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ